Andyyip.reismee.nl

Stage & reizen in Hongkong

Hallo allemaal

Laughing

Het is al maand december, dat betekent dat ik aan het aftellen voor me stageperiode en terugvleigen naar Nederland. Maar het duurt gelukkig nog wel even.

Tongue out

Stage

Maand novemberwasdrama geweest op stage. Want een collega is ziek geworden, ergste was een container naar Nederlandvalt precies ook in die week. Iedereen beetje stressen dus. Omdatandere collega's geen idee had met shipping, moest ik opeens alle taken overnemen. Een hele grote verantwoording, want het mag namelijk niet mis gaan, anders mag die container niet weg of worden aangehouden bij de duoanein Nederland. Dus ik moet alles heel goed opletten en alle documenten heel goed doornemen en invullen. Uiteindelijk is me wel gelukt, documenten was niet zo grote problemen, omdat ik eerder op MBO had geleerd hoe je alle documenten moet invullen, alleen ik moesten wel heel veel leveranciers bellen voor packinglist en overige documenten. Ik moest ook voor de eerste keer zaterdag werken omdat de container zaterdag morning weg moesten, anders telaat in Nederland.

Mbehulp van scheepvaartbedrijf en duoane kon ikalle stappen foutloos de container laten vervoeren. Ik ben heel erg blij en kreeg natuurlijk een compliment van me stagebegeleider, want er is nooit eerder een stagair geweest die zozulke taak moet uitvoeren. Ik ben helemaal HAPPY en ik heb weer wat nieuws geleerd.

Buiten het stage moet ik ook natuurlijk ook genieten, aangezien dat ik zo lang in Hongkong blijf, heb ik besloten elke week een reisje ga maken in Hongkong en Macau.

Cheungchau

Een plekdie totaal anders isdan Hongkong. Hongkongheeft een gevoel van een drukke stadmet veel mensen. stress stress en stress !! Cheungchau is helemaal anders.Een eiland zonder auto,aardige mensen en mooielandschap. Heerlijk en rustgevende gevoel. Ik voelde me helemaal uitgerust en ik geniet van het weer, zee en natuurlijk eten. Cheungchau staat bekend met BBQ en seafood. Omdat wij met z'n tweeen lijk me dus niet handig met BBQ, dus we ging lekker seafood eten.

Meer foto's zie me fotoalbum Cheungchau.

Lamma Island

Lamma Island heb ik heel vaakgehoord, maar ben nooit eerder geweest.Zondag gingik met Jady & Crystal samen naar Lamma Island reizen. Lamma Island, een van de bekende island in Hongkong, je kan een vergelijking maken met Cheungchau. Alleen Lamma Island wonen heel veel buitenlanders, want Lamma island is wat dichtbij stad, daarom kiezen de mensen daar een weekend te blijven. Wij hoorde dat Lamma twee haven heeft, dus we dacht zo van, wij lopen van een havenm naar andere haven. Maar later heeft sommige al spijt. Want de afstand tussen twee haven is wel meer dan 3 uurtjes lopen. Het was een hele lange reisje. We hadden wel heel veel foto's gemaakt, want landschap is echt echt heel mooi, Zie me foto album natuurlijk. Het was een leuke dag.

Macau

Ik heb meer dan 14 jaar in Hongkong gewoond, maar ben nooit naar Macau geweest, alle klasgenoten vonden het beetje raar. want Macau is maar een uurtje reizen, dan zit je eigelijk in andere land. maar toch ben ik nooit geweest. Maar nu heb ik eindelijk een kans naar Macau te gaan. wij met dit keerz'n 6 mensen naar Macau. Macau sta bekend met veel casino. maar dat van onze planning, ik wil alleen de de cultuur and het macau zien. Helaas had ik niet veel kunnen zien omdat sommige mensen telaat zijn en meeste toersiten plekken sluit om 6 uur al, kan ik helaas niet alles zien. Maar het is wel een hele plek om nog een keer terug te gaan.

Ik had ditkeer helaas niet veel fot's kunnen maken, maar ik moet wel zeggen dat Macau een gevoel geeft dat je in Europa zit, het komt misschien datMacau kolonie van Portugal was, daarom voel je wel beetje anders. Maar ik vind Macau heel leuk.

December (kerst)

Jaja, het is bijna kerst. Het is alweer 10 jaar geleden dat ik de kerst mee maakte in Hongkong. Nu heb ik weer de kans. In de maand december zou ik heel veel winkelscentrum bezoeken, want elke winkelcentrum heeft eigen thema voor de kerst. Helaas kunnen jullie de kerstsfeer niet meemaken, maar ik beloofd dat ik heel veel foto's ga maken zodat jullie met mij samen de kerst sfeer kunnen genieten.

Tot de volgende keer.

F. Eland

Beste Any,
Wat maak je een boeiende reis. En het is heel leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Ik hoop, dat je straks weer kunt wennen in Rotterdam :-)
Fijne feestdagen en tot ziens,
F. Eland,
docent CCM