Andyyip.reismee.nl

Life in Hongkong (Stage, Halloween etc)

Hallo allemaal, ben ik weer. Het is alweer november. Dat betekent dat ik nog maar 2 maanden in Hongkong blijf,dan ben ik weer terug in Nederland. Maar nu nog effe genieten en stage lopen in Hongkong.

Stage

Stage gaat helemaal goed. Ik heb heel veel geleerd en collega's zijn allemaal heel leuk en aardig. De manager geeft me steeds meer taken. Ik mag contact opnemen met de klant en suppliers. Ik mag ookonderhandelen met de klanten en suppliers. Alles wat ik in de afgelopenjaren heb geleerd op school, mag ik allemaal laten uitvoeren. Het is een hele leerzaam proces. Het is een internationale bedrijf. Meeste klanten zijn vanuit Nederland en Cananda en de suppliers zijn meeste in China. Tijdens de stage, moet ik ook verschillende talen kunnen spreken. Nederlands, Engels, Mandarijn enCantonees.

Gelukkig kan ik allemaal een beetje

Tongue out

Halloween Bash

31 oktober is Halloween. Hongkong viert altijd heel groot. Cafe's, pretparken allemaal feestjes en spookhuizen. In de maand Oktober ben ik met andere TMA studenten (Crystal, Koko, Rachel, Kakit) naar Halloween bash geweest. Het was een geweldige avond. Het regent helemaal niet (dagdaarvoor regent het keihard), lekker windje en het is niet al te warm. Het was een mooie dag. Wij zijn naar stuk of 6 spookhuizen geweest, allemaal verschillende thema. Eerst spookhuis en laatste spookhuis was het ergste, heel eng. Ik hoorde iedereen schreeuwen (niet alleen maar meisjes, maar ook jongens

Laughing
) helemaal geweldig. Foto's zijn te zien op my blog.

Dit waren mijn leuke avonturen en ervaring in de maand Oktober. Komende maanden ga ik verschillende eilanden bezoeken in Hongkong. Ik hou jullie op de hoogte. Ik probeer zoveel mogelijk me blog updaten.

Ik wil jullie bedanken voor lezen van me blog.

Groetjes Andy @ Hongkong

Cool

Reacties

Reacties

Nicolette Hougee

Hoi Andy,

Wat bof jij met je stagebedrijf! Fantastisch dat je zoveel verschillende taken krijgt. Dat is een waardevolle ervaring.

Geniet nog maar even goed van de laatste twee maanden.

groetjes,

Nicolette Hougee

Juf Cheryl

Hallo Andy,
Wat een mooie site heb je! Leuk ook hoe je invulling hebt gegeven aan de opdrachten van TMASLC02R3. Mag ik je website als voorbeeld gebruiken voor anderen?
Zai jian!

PY

Hey!
Bij het zoeken van stageplekken in HK, kwam ik bij toeval op je site...Ik ben nl ook een tma student en zoek op dit moment een stageplek..het liefst in HK. Aangezien jij daar al stage loopt, heb je nog wat tips dat je kan meegeven aan mij of ervaringen die je wilt delen??
Thx a lot!
Groetjesss

thea botbijl

hoi andy wat fijn dat jij het naar je zin hhen op je stage plek
helemaal leuk als je steeds meer taken toebedeeld krijgt
weet je dat ik dat niet wist dat daar ook haloween werd geviert .
wij hebben het ook leuk gehad met haloween ik had alles versiert bvb een geraamte voor t raam met licht gevende ogen lachen man en s avonds kwamen nt horde,s kinderen aan , voor de snoepjes helemaal leuk mij kleinzoon logeerde bij mij ,die vond het geweldig .
je zal wel denken wat een raar tijdstip dat ik een bericht stuurt maar ik kom net uit de nacht pffff ik ben helemaal kapot maar t is niet anders heb ik al verteld dat ik weer oma wordt ja zeker vd 3x leuk hoor heee liefie tot ziens maar weer t alerbeste met jou xx

thea botbijl

naar je zin heb oooo wat stom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!