Andyyip.reismee.nl

Week 6 Opdracht stageplaatsverwerving

Tijdens je studie in Azië ga je op zoek naar een stageplaats in Azië. Sommige studenten beginnen hier te laat mee, dus begin op tijd. Hoe kom je aan een goede stageplaats?

Natuurlijk begin je met je studiegenoten van TMA van de vorige lichting. Als het goed is heb je al contact gemaakt met deze lichting toen je nog in Nederland was. Sommige studenten kunnen van elkaar een stageplaats overnemen. Handig, want inwerken verzekerd. Verder houd je internet bij. Via de netwerkbijeenkomsten kom je ook in contact met geïnteresseerden uit het bedrijfsleven.Via familie en vrienden en kennissen van je ouders is ook een goede optie.

Houd je proces van verwerven bij. Noteer je onhandigheden en leer ervan. Maak hierover een verslag.

Stage zoeken is heel moeilijk in China. Stagebedrijven willen graag dat je langer dan 18 weken stage loopt en ook willen ze dat je vloeiend de taal spreekt en schrijft. Stagevergoeding is voor mij niet erg belangrijk, als ik krijg is het natuurlijk wel mooi meegenomen. Bedrijven zoeken is niet moeilijk, maar of het wel geschikt voor jou is, dat is veel moeilijker. Vaak staat op het internet dat het bedrijf import of export doet, maar eigenlijk doen ze verzekeringen. Bedrijven maken hun eigen profiel heel mooi, maar vaak klopt er niets van. Veel medestudenten wilden een fake stage zoeken zodat ze in China weer lekker kunnen feesten en genieten, maar voor mij is het gewoon nutteloos. Je leert er niks van en je geeft alleen veel meer geld uit.

Tot week 10 heb ik een aantal bedrijven benaderd en sollicitatie brieven gestuurd in Shanghai en in Hongkong, maar helaas heb ik nog niets gehoord. Na een week had ik aan mijn docent gevraagd of zij een aantal stageplekken heeft in Shanghai of in Hongkong. Hopelijk krijg ik binnen 2 weken antwoord van bedrijven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!